Algemene Voorwaarden

Download de Algemene Voorwaarden


Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden – Zakelijke klanten

Artikel 1: Algemeen
1.1 Dit zijn de Algemene Verkoop- en Leveringsvoorwaarden van OfficeCity Kantoormeubelen B.V. gevestigd in Haarlem verder genoemd als OfficeCity. OfficeCity is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Haarlem onder het nummer 57590133.

1.2 Deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn van toepassing voor zakelijke klanten op alle opdrachten, aanbiedingen, offertes en overeenkomsten van OfficeCity en de betreffende handelsnamen:
- OfficeCity.nl / OfficeCity.be
- Designkantoormeubilair.nl / Designkantoormeubilair.be
- Archiefkasten-shop.nl / Archiefkasten-shop.be / Lockerkasten-shop.nl /
Bureaustoel-shop.nl / Bureaustoel-shop.be / Projectstoffering.nl

Bedrijfsgegevens:
OfficeCity Kantoormeubelen B.V.
A.Hofmanweg 7
2031BH Haarlem
023-3020080 (Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30-17:00)
E-mail: info@officecity.nl
Btw-nummer: NL852647141B01

OfficeCity richt zich op de zakelijke markt. Indien u als consument besteld, dan gelden de algemene voorwaarden Consumenten.

1.3 Indien onder de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden is gecontracteerd, zullen deze voorwaarden ook op latere overeenkomsten tussen dezelfde partijen onverkort van toepassing zijn.

Artikel 2: Bestellen en het tot stand komen van een overeenkomst
2.1 Bestellingen kunnen via de in artikel 1.2 genoemde webshops of in de showroom worden geplaatst. Zodra de bestelling is afgerond, zal er per e-mail een bevestiging worden verzonden. Daarnaast kunnen bestellingen worden gedaan door het akkoord geven van een offerte en/of besteloverzicht per e-mail.
2.2 Door het plaatsen van een bestelling of akkoord te gaan met een offerte geeft de koper aan met deze voorwaarden akkoord te gaan. De algemene voorwaarden worden ten alle tijden door OfficeCity ter beschikking gesteld, zowel bij het afrekenen in de webshop, als onderaan de webshop bij het kopje ‘Algemene voorwaarden’. Waar deze tevens gedownload kunnen worden.
2.3 OfficeCity behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren in geval van bewust opgeven van onjuiste gegevens en informatie, of in het geval er sprake is geweest van wanbetaling of andere zaken waarbij OfficeCity het financiële risico te groot acht om te leveren. Aan de acceptatie van een bestelling kunnen daarom extra voorwaarden worden verbonden zoals vooruitbetaling.
2.4 Indien een aanbod door de klant wordt aanvaard, heeft OfficeCity het recht het aanbod binnen 3 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding alsnog te herroepen.
OfficeCity deelt zulk een herroeping onverwijld mee aan de klant.
2.5 De koper dient voor het afronden van de bestelling de inhoud van de bestelling en alle overige gegevens te controleren op juistheid. Vanwege de snelheid van bestellingen en verzenden kan OfficeCity mogelijk geen wijzigingen meer doorvoeren. Eventuele kosten die het gevolg zijn van onjuiste gegevens zullen worden doorberekend aan de koper.
2.6 OfficeCity heeft het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen zonder voorafgaande melding. De gewijzigde algemene leveringsvoorwaarden hebben betrekking op alle bestellingen die na het moment van vaststelling van de nieuwe leveringsvoorwaarden zijn uitgevoerd.

Artikel 3: Prijzen
3.1 De prijzen die worden gehanteerd zijn in euro’s, exclusief 21% btw en verzendkosten. De verzendkosten worden per bestelling berekend en zijn afhankelijk van de producten in de winkelwagen. De verzendkosten zijn altijd zichtbaar in de winkelwagen, het besteloverzicht of in de offerte.
3.2 OfficeCity heeft vanaf twee weken na het sluiten van de overeenkomst het recht de overeengekomen prijzen te wijzigen. De klant die niet akkoord gaat met de wijziging heeft het recht de overeenkomst op te zeggen zonder dat hem daarvoor enige kosten in rekening zullen worden gebracht door OfficeCity.
3.3 Op verzoek kan aan buitenlandse bedrijven een factuur met 0% btw verstrekt worden. De klant dient bij de bestelling het internationale btw-nummer te verstrekken. Het afleveradres moet overeenkomen met het factuuradres en het opgegeven adres moet overeenkomen met het adres waarop het bedrijf fiscaal geregistreerd is. Indien de gegevens verifieerbaar zijn, kan er zonder btw geleverd worden. De btw dient door de ontvanger van de factuur toegevoegd te worden, overeenkomstig de geldende EU-richtlijn.

Artikel 4: Levering
4.1 Levering bij bestellingen die op werkdagen worden geplaatst, vinden normaal gesproken binnen vijf (5) werkdagen plaats. De levertijd staat vermeld op de productpagina. Bepaalde meubelseries hebben een levertijd van één (1) tot twee (2) weken. Producten die niet op voorraad zijn hebben vaak een levertijd van drie (3) weken en meer. De levertijd geldt als indicatie en niet als fatale termijn.
4.2 OfficeCity is verplicht deze levertijd zoveel mogelijk in acht te nemen. OfficeCity kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor overschrijving van de levertijd die redelijkerwijs onvoorzienbaar was ten tijde van het aangaan van de overeenkomst.
In dergelijke gevallen heeft OfficeCity het recht om in overleg met de koper de levertijd te verlengen of de overeenkomst te annuleren.
4.3 OfficeCity heeft geen invloed op vertragingen die door de transporteur veroorzaakt worden en kan hier niet voor verantwoordelijk worden gesteld.
4.4 Indien een zending geweigerd wordt, is OfficeCity gerechtigd de werkelijk gemaakte transportkosten op de koper te verhalen.
4.5 OfficeCity is gerechtigd om in deelbestellingen te leveren.
4.6 OfficeCity is gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst. De keuze van de vervoerder is voor OfficeCity.
4.7 Indien klant of de door hem aangewezen derde op het overeengekomen levertijdstip niet op het afleveradres aanwezig is om de producten in ontvangst te nemen, is OfficeCity gerechtigd de producten weer retour te nemen. Tegen extra kosten zal OfficeCity de producten op een in overleg met de klant nader te bepalen ander tijdstip en/of andere dag opnieuw aan klant aanbieden. Indien levering onmogelijk blijkt, komt de betalingsverplichting niet te vervallen en worden eventuele extra kosten, ook voor het retour nemen, aan klant in rekening gebracht.

Artikel 5: Transport en risico
5.1 De wijze van transport, verzending en verpakking wordt,
2025 archiefkasten-shop.nl | kvk: 57590133 | BTW nummer: NL852647141B01